Mark levinson no.585 review

Mark Levinson – легендарная марка в мире авто аудиосистем

Аудио система Марк Левинсон

Звук такой, какой он есть на самом деле, без искажений и дребезжания живёт в автоакустике американской компании Mark Levinson, которая занимается разработкой аудиоаппаратуры высочайшего качества. Головной офис концерна расположен в г. Элхарт штата Индиана.

Бренд был основан известным джазовым трубачом Марком Левинсоном в 1972 году. Поначалу аппаратура выходила небольшими партиями, и наслаждаться музыкой в превосходном исполнении могли только единицы. Несмотря на это компания очень быстро обрела популярность и завоевала сердца тысяч меломанов.

На заре своей деятельности marklevinson ассоциировался только с акустическими системами для домашнего использования, и лишь спустя несколько лет фирма обратила взор на автомобильный рынок. Первой маркой авто, которая удостоилась чести заполучить в свой салон динамики легендарного производителя, стала Lexus.

С тех пор в линейке «Левинсон» появилось несколько десятков моделей аппаратуры, рассчитанной на настоящих фанатов шикарного звука и изображения.

Connectivity

Connectivity is very good for a product of this type. There are four stereo analogue inputs including a single balanced XLR option.

Digital is even better, with six choices including asynchronous USB, AES/EBU alongside pairs of optical and coaxial inputs. That’s more than enough for this amplifier to slot into all but the most complex of stereo systems.

Want to play records? There’s been talk of a moving coil/moving magnet phono module – indeed there’s a space for it in the amplifier – but no firm timetable on its introduction or cost.

As with any product of this type, it pays to use high-quality partnering equipment. We used our reference Naim NDS/555PS streamer and Clearaudio Innovation Wood record player as the main sources, aided by a MacBook Air loaded with Pure Music media software alongside the usual iTunes.

Most of the time we used our resident ATC SCM50 speakers, but these are swapped with alternatives including Spendor’s SP2/3R2 and Monitor Audio’s PL300s to see how the amplifier responds.

Разновидности автоакустики Mark Levinson

Сейчас среди многообразия систем, созданных для автомобилей, следует выделить самые значимые:

  • Усилители мощности. Модели отличаются количеством каналов, но объединяет их высокое качество. Они обеспечивают реалистичное и детализированное воспроизведение композиций любой сложности.
  • Предварительные усилители. В установках используются эффективные методы подавления шумов и помех, влияющих на качество воспроизведения.
  • Интегральные усилители. Обеспечивают внушительную широту частотного диапазона и целостность сигнала. Возможно расширение системы за счёт использования особых стереовыходов, которые работают в полном диапазоне.
  • Сетевые проигрыватели. Предполагают проводную и беспроводную передачу данных. Кроме того, в наличии CD-плеер и цифровые выходы для подключения USB- накопителя. Напоминают штатные магнитолы, но уровнем выше.
  • Автомобильные колонки, или speakers. Различаются по количеству динамиков, мощности, местоположению в салоне машины.

Logo Mark Levinson

При желании пользователь может реализовать любую схему автозвука. Всё зависит от целей, необходимого качества и громкости.

Build

Take the amplifier out of its packaging (it weighs a hefty 33kg, so make sure you have a strong friend to help move it around) and things start off well. From its striking black and silver colour scheme to that distinctive bold display, the No. 585 looks every inch a Levinson product. Aesthetically, this amplifier couldn’t be from any other brand.

That follows through to the superb construction. Your £11,000 buys a highly rigid chassis and a flawless finish. We love the positive, precise feel of the control dials and the aura of luxury that oozes from every button and perfectly aligned panel joint.

When it comes to build, the No. 585 is one of the handful of products where the word ‘immaculate’ truly applies. We even like the No. 585’s remote. It’s solid, made of metal and hassle-free to use. There’s not much more a remote needs to be.

MORE: Best stereo amplifiers 2015

That large red display is something of a Levinson trademark, and though it looks basic and resolutely retro, we have nothing but praise for its clarity. It can be read easily from the other side of a large room, even in bright sunlight.

Apart from showing the volume level – something that changes in precise steps – the display is also useful for the set-up menus. These menus control everything from the naming of the inputs to the type of digital filter used in the DAC section. It’s all logically arranged and easy to manage.

If you want to use a separate subwoofer with your stereo pair of speakers you can even use the No. 585 to do the filtering. It’s an impressive bit of flexibility that most rivals don’t offer.

As well as feeding a subwoofer, the amplifier’s line-level output can also be configured as a variable preamp output or a fixed feed. Which is handy.

Take the lid off and you’ll find that the company hasn’t taken any shortcuts here either. It’s a dual mono design with individual power feeds taken from the chunky 900VA toroidal mains transformer for each channel. This kind of configuration reduces any unwanted interaction between them.

Each channel uses 12 output transistors working in Class A/B. Closely mounted multiple smoothing capacitors provide power as quickly as possible to maximise dynamics.

Great care has been taken with shielding to minimise noise. Take a careful look and it’s obvious that much thought has been given to getting the basics of layout and component quality right. The amplifier’s power output is rated at 200W per channel, which should be enough to get high levels out of most speakers.

The DAC section is built around the highly regarded ESS Sabre 32-bit chip. Here it’s partnered to proprietary jitter reduction tech and fully-balanced supporting circuitry to optimise performance.

The digital module will handle everything from 32-bit/192kHz PCM files all the way to DSD 128. That should be enough to satisfy most people, as it almost certainly covers just about any file type you’re likely to use.

Performance

It takes a little time to appreciate the No. 585. It has an understated presentation that doesn’t necessarily grab the attention on a short audition. Give it time though, and it becomes clear that this is a hugely accomplished product.

We start with Stravinsky’s The Rite of Spring (16-bit/44.1kHz) and like what we hear. The care taken with the circuit layout is obvious in the integrated’s very low noise floor.

There’s little sign of low-level noise or hiss that most amplifiers generate – usually heard when there’s no signal and you put your ear next to the tweeter – and this means that the sound has a silent backdrop from which to grow.

Once the music gets going we’re impressed by the control and resolution on offer. This amplifier really sounds precise when rendering detail, but it’s the neat way the unit paints the leading and trailing edges of notes that shines. That sense of control is absolute and backed up with impressive organisation.

When the piece gets demanding – and it does with regularity, the No. 585 takes it all in stride, sounding calm and composed even when pushed hard.

MORE: Mark Levinson 326S/532H review

On a good recording such as this it’s easy to appreciate the amplifier’s fine sound staging. It’s suitably expansive and layered with care. There’s an unshakable stability here too, which means instruments and sounds are locked in position even during crescendos or strong dynamic shifts.

Tonality is nicely judged. The No. 585’s innate refinement is helped by a slight sweetness in the overall balance, which also prevents it from making a meal of less-than-perfect recordings.

We play Eminem’s Mockingbird (192kbps) – a thin and hard recording by most standards – and this amplifier keeps things entertaining. It reveals the shortcomings, but not so much that they overshadow the music’s good qualities.

Mark Levinson has included a setting marked Clari-Fi, a technology we first came across in a Harman wireless speaker, which aims to improve the sound of compressed recordings by attempting to reconstruct information lost during the compression process.

It certainly helps, adding a bit of sparkle and expression to the sound, but we also note a slight loss of transparency. It’s worth trying, though.

The No. 585’s DAC circuit is a fine one, working well across a range of file types. Stevie Wonder’s Living For The City (on DSD) is a terrific recording, and the Levinson does a good job. There’s subtlety here alongside a decent degree of punch.

Rhythmic drive is pretty good, without offering the kind of hard-charging momentum the best amplifiers can. It’s entertaining though, and has us listening long into the evening.

Проблемы с музыкальной системой

выходит и ML -усилки выгорают :(( > Проблемы с музыкой (машина — Lexus RX400h, музыкальная система «Mark Levinson»). Ситуация такая. Включаешь зажигание, поступает питание на усилитель, и усилитель выдает громкий шум на колонки, при этом, сама музыкальная система выключена. Включение музыкальной системы ситуации не меняет (громкость шума не регулируется, он идет постоянный), при этом, станции ищутся, сд-диски крутятся, но звука, кроме шума, нет. Дилер сказал, что это наводки от установленных охранных систем (установлены не у дилера), однако, установщики отключали все охранные системы, а шум не исчез. По-моему, это проблемы с усилителем, но может что-нибудь другое. Если кто-нибудь разбирается, ответьте.

Про ответ дилера -дурь, отмазка. Если уровень шума не меняется при изменении громкости -вылетел выходной каскад усилка, кстати шум в обоих каналах? Если так -то мб предусилитель, короче усилок в помойку.

Шум неплохо бы послушать Шум от ВЧ-наводки ни с чем не спутаешь. Если нет возможности записать звук и здесь выложить, надо хотя бы сообразить какой он: низкий, высокий или просто т.н. "белый" шум, т.е. шум всех частот сразу и приблизительно равномерный? Можно ли как-то повлиять на его громкость?

По идее аналоговые сигналы пердаются в проводе с оплеткой, поэтому шума из-за этого быть не должно. Но ВЧ-наводка, кстати, может выводить из строя электроприборы, если приблизить слишком близко и если они не защищенны от этого

Еще интересно узнать как это началось? Внезапно? Или сразу после установки охранки?

Вероятность что установщики спалили предусилитель очень высокая. Есть еще вероятность, что какой-то разъем отлетел или не так воспользовались каким-то сигналом.

Можно поехать к установщикам и попросить их хотя бы на 5 минут полностью отключить все питание от сигналки и все беспроводные штучки для проверки исчезнет ли шум. В любом случае, раз они спалили, то сигналку надо подвергнуть полной ревизии. А то опять может сгореть.

В гибриде очень много сложной силовой электроники переменного и постоянного тока. Там постоянно идет управление зарядкой/разрядкой, электродвигатели наверняка не на постоянном токе работают, скорость их вращения наверняка определяется частотой переменного тока. Есть что испортить неаккуратными руками. Необычная штучка. Лучше ставить сигналку у дилера. Их по крайней мере учат что делать нельзя ни в коем случае.

Источник

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Editor
Editor/ автор статьи

Давно интересуюсь темой. Мне нравится писать о том, в чём разбираюсь.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
The voice for you
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: