Стереоусилитель vincent sv-234

Стереоусилитель VINCENT SV-234

Стереоусилитель VINCENT SV-234 — это интегрированный усилитель работающий в классе А, немецкой фирмы VINCENT входящей в состав известной компании ТАС. Данный девайс характеризуется великолепными характеристиками, ослабление АЧХ бывает только в том случае, когда режим работы усилителя выходит на сверхвысокие частоты. При мощности составляющей половину номинального значения искажения почти незаметны, тем не менее при использовании максимальной мощности увеличивается коэффициент нелинейных искажений на высокой частоте, что в итоге существенно снижает номинальную мощность. В создаваемой усилителем звуковой картины радует его непосредственность и насыщенность, полная натуральность высоких частот. Вольность и непринужденность низких частот прекрасно сочетаются с возможностью аппарата идеального подавления паразитных колебаний динамической системы излучателя, при этом сохраняя с абсолютной точностью очертания мощных басовых атак.

Многие профессионалы категорично утверждают — качество аппарата до такой степени высокое, что уровень воспроизводимого звучания полностью соответствует нормам High End оборудования. Характерной чертой компонентов VINCENT является их способность воспроизводить звук в высшей степени точности и достоверности. Естественно, такая модель не подойдет для маленьких помещений, ее предназначение более просторные интерьеры домашних концертных площадок. Компоновка электронных элементов внутри корпуса выполнена с соблюдением абсолютно полной симметрии всей конструкции, прекрасная ручная сборка с использованием высококачественных деталей. В VINCENT SV-234 установлен эффективный тороидальный трансформатор, рассчитанный на 600 Вт, поэтому свободно обеспечивает нагрузку в 8 Ом выходной мощностью 200 Вт на каждый канал.

Там же, в силовом модуле установлены элементы стабилизирующие напряжение предвыходных каскадов. В цепи выпрямителя предусмотрены электролитические конденсаторы фильтров напряжения питания по 10000µF каждый. Выпрямитель собран по мостовой схеме, оконечный каскад которого реализован на кремневых комплементарных парах транзисторов 2SA1386 — 2SC3519. Фронтальная панель усилителя VINCENT SV-234 выполнена из набора алюминиевых пластин с эффектным цветовым отливом. Регулировка уровня громкости выполняется в цифровой форме с помощью высококачественного моторизованного стерео-потенциометра ALPS RK27. Элегантный дисплей отображающий уровень установленной громкости и избранный входной сигнал, располагает тремя ступенями преобразования подсветки и функцией ее непосредственного отключения. Выбор необходимого вам источника сигнала реализуется не путем перебора кнопок, а персональной кнопкой предусмотренной для каждого входа.

Предыдущая запись Цифровой гитарный процессор BOSS GP-10S
Следующая запись Lynx HPA51

SOUND QUALITY

On sound quality the SV-237MK didn't disappoint me, having all the lush openness of its predecessor and an easy delivery that came over as organically natural against most else. As always our Martin Logan ESL-X hybrid electrostatic loudspeakers lucidly revealed just what this amplifier was capable of – one notable feature being obvious yet easy going bass; in fact the sound was so fulsome I did walk over to ensure both Tone and Loudness were switched out. Music came from our Oppo UDP-205D Universal player connected to the analogue input sockets.

With Antonio Forcione's Tears Of Joy (uncompressed CD) the SV-237MK set his guitar in a lovely three-dimensional space and whilst the fast plucked strings had plenty of bite they weren't sharp – as they are not if you listen to an acoustic guitar played live. The SV-237MK gets closer to the real thing – a beautifully rich but dynamic sounding acoustic

  • than other amplifiers, without the slight bass bloom of an all-valve amplifier or the flat and mechanical
  • sometimes coarse – sound of an all-transistor amplifier. One reason being it lacks crossover distortion our measurements show – obvious in its easy going treble.

Bass guitar was full and weighty in Josefine Cronholm's In Your Wild Garden (uncompressed CD) yet moved along with laconic ease, making for a laid back presentation that was embracingly natural. Lots

Behind the front panel window is an alloy reflector surrounding the 12AX7 input valve – seen at right.

A large rear panel with an array of analogue inputs at left, plus digital inputs (S/PDIF) at top. There is no USB for computer connection.

of thumbs up by others over this in the office – and I heard a sound quite unlike that from most other amplifiers, reminding me why previous Vincent products made such an impression.

With Rimsky-Korsakov's The Snow Maiden, Dance of the Tumblers (24/96) playing from an Astell&Kern AK I 20 portable hi-res player connected optically to the Oppo, the Minnesota Orchestra stretched wide across a sound stage graced by depth, strings rich, detailed and smooth. Strikes against kettle drum had power and resonance, standing well apart from other instruments; this amplifier imposes strong dynamic separation.

Connecting the digital output of our Oppo CD player into the Vincent's optical digital input, putting digital through its DAC rather than the ESS ES9018 Sabre32 series within the Oppo, brought a flat and digitally mundane sound; this is a get-you-through section. Vincent have put a lot into the amplifier's architecture but there are better DACs to suit -without any big increase in price.

MEASURED PERFORMANCE

Power from the Vincent SV-237MK measured 153 Watts into 8 Ohms and 256 Watts into 4 Ohms – a powerful amplifier able to go very loud.

Frequency response measured flat from 6Hz to 70kHz – wide. Distortion was low at all power outputs, the critical 1W at 10kHz figure – a measurement of crossover distortion – being just 0.02% of innocuous sounding second harmonic our analysis shows. The amplifier is linear, low in distortion and will give a clean sound.

The analogue input needed 370mV for full output so it isn't particularly sensitive; volume will have to be turned up with low gain (MM = x100 / 40dB) external phono stages. There is no internal Phono stage.

The loudness control massively boosted bass and high treble at half volume and lower. Selecting the tone controls introduced +5dB bass boost with the controls set to zero.

Both digital inputs (S/PDIF) accepted 192kHz sample rate PCM, frequency response measuring flat to 20kHz before rolling down slowly to 96kHz, the upper limit of 192kHz sample rate – good.

Distortion with a hi-res 24bit input at -60dB measured 0.2% where 0.02% is possible and dynamic range was correspondingly poor at 101dB — CD quality in effect.

The amplifier section measured well, but the digital section gave CD quality with hi-res – unimpressive.

AMPLIFIER

Power 153W

Frequency response (-1dB) 6Hz-70kHz

Distortion (10kHz, 1W) 0.02%

Separation (1kHz) 94dB

Noise (IEC A) -92dB

Sensitivity 370mV

DIGITAL

Frequency response (-1dB) 5Hz-47kHz

Distortion (-60dB, 24bit) 0.2%

Dynamic range 101 dB

FREQUENCY RESPONSE

DISTORTION

VINCENT SV-237MK

OUTSTANDING – amongst the best.

Related posts
Рейтинг
( Пока оценок нет )
Editor
Editor/ автор статьи

Давно интересуюсь темой. Мне нравится писать о том, в чём разбираюсь.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
The voice for you
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: